دفتر و لوازم تحریر پاپی | وارد شوید | ثبت نام کنید

همه آنچه درباره کارنامه سبز کنکور سراسری باید بدانید

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
بازدید: 1,111

کارنامه سبز کنکور سراسری و یا کارنامه نهایی کنکور ، کارنامه ای است که توسط سازمان سنجش کمی پس از انتشار نتایج نهایی کنکور سراسری منتشر می شود.اما این کارنامه به چه کاری می آید ؟ و اصلا چرا اسم این کارنامه را کارنامه سبز گذاشته اند!! کارنامه سبز در واقع مشخص می کند که داوطلبی که انتخاب رشته خود را انجام داده است و در یک رشته محل پذیرفته شده است ، در چه رشته محل های دیگری نیز می توانست پذیرفته شود!!! خب تا اینجا متوجه شدید که می توانید از کارنامه سبز کنکور سراسری خود به این برسید که در چه کد رشته محل هایی که انتخاب کرده بودید می توانستید قبول شوید! اما این موضوع چه کاربردی دارد ؟ در ادامه به آن می پردازیم!! اما قبل از آن برای تاکید بیشتر بگوییم که برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۷  باید به قسمت کارنامه نهایی کنکور سراسری در سایت سنجش (که بعدا منتشر می شود )مراجعه کنید.(کارنامه سبز کنکور سراسری) 

کاربرد کارنامه سبز کنکور سراسری

بهتر است ابتدا یک ابهام برطرف شود . کارنامه سبز کنکور سراسری برای دو گروه هیچ کاربردی ندارد ! گروهی که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند و نتیجه آن ها مردود اعلام شده است و گروهی که اصلا  انتخاب رشته انجام نداده اند. این موضوعات مشخص است اما برخی کارنامه سبز  را چیزی مانند تکمیل ظرفیت می دانند که برای برطرف شدن ابهام این موضوع بیان گردید.

اما کاربرد اساسی این کارنامه برای داوطلبانی است که می خواهند تغییر رشته و یا شاید تغییر دانشگاه بدهند.

این موضوع را با یک مثال بهتر بررسی می کنیم :

فرض کنید جدول زیر کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۷ یک داوطلب باشد (اعداد جدول صرفا جهت مثال و غیرواقعی هستند)

کد رشته های انتخابی ، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه

ترتیب علاقه

کد رشته انتخابی

رتبه داوطلب

آخرین رتبه قبولی

نتیجه

۱

۱۱۲۰۳

۶۰

۵۲

۲

۱۱۸۵۲

۸۰

۷۹

۳

۱۱۲۳۶

۵۳

۶۰

*

۴

۱۱۰۹۶

۱۰۳

۴۵

۵

۱۱۰۹۵

۴۸

۵۰

۳

۶

۱۱۰۴۷

۹۲

۱۵۰

۳

۷

۱۱۹۶۳

۶۶

۵۱

۸

۱۱۲۳۵

۵۹

۳۹

۹

۱۱۸۵۲

۹۶

۱۰۱

۳

۱۰

۱۱۷۴۱

۳۸

۶۳

۳

تفسیر جدول : مثلا داوطلب در اولین کد رشته مشخص شده پذیرفته نشده است زیر رتبه او در این کد رشته ۶۰ بوده است در حالی که آخرین رتبه پذیرفته شده در این رشته ۵۲ بوده است!به همین صورت داوطلب در انتخاب های ۲ ، ۴ ، ۷ ، ۸ پذیرفته نشده است.

اما قسمت جالب ماجرا اینجاست ! این داوطلب فرضی ما می تواند در انتخاب های ۳ ، ۵ ، ۶ ، ۹ و ۱۰ پذیرفته شود!! دقت کنید استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری چقدر می تواند برای شما مفید باشد!!این موضع دقیقا همان قسمتی است که معنی سبز را به این کارنامه می دهد و  این کارنامه اصلا سبز رنگ نیست.

تفسیر کد ها :

نکات مهم کارنامه سبز کنکور سراسری

نکته ۱:  علامت *  در ستون نتیجه به این معنی است که داوطلب در علاقه ۳ خود پذیرفته شده است.

نکته ۲: عدد ۱ انتخاب رشته شرایط خاص را نشان می دهد.

نکته ۳: عدد ۲ یعنی شما حداقل در ۱ کد رشته محل در زمان اعلام نتیجه نهایی به یکی از دانشگاه ها برای مصاحبه معرفی گردیده اید.

نکته ۴: عدد ۳ به این معنی است که شرکت کننده با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه دیگری پذیرفته شده است.

نکته ۵: عدد ۴ یعنی وضعیت کلی شما از قبیل علمی و عمومی توسط سازمان آموزش و پرورش در حال بررسی می باشد.

نکته ۶: عدد ۵ این موضوع را نشان می دهد که داوطلب در دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان با داشتن شرایط و ضوابط آن قبول نشده است، و تا ۲۰ آبان فرصت دارد تا اعلام درخواست مجدد پرونده نماید.

نکته ۷: عدد ۷ به معنی این است که داوطلب در شرایط و مصاحبه تخصصی نمره لازم را کسب نکرده است.

نکته ۸: عدد ۸ به معنی قبولی در رشته های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد یا تربیت معلم سابق است  که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.

نکته ۹: عدد ۹ به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد، دانشگاه بقیه الله(عج) ، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، غیرانتفاعی رفاه و علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در دست بررسی است.

فرض کنید در یک کد رشته محل پذیرفته شده اید و اما پس از شروع تحصیل خود در دانشگاه متوجه می شوید به این رشته علاقه ندارید! یا به هر دلیل دیگری نیاز داشته باشید که دانشگاه و یا رشته مورد نظر خود را تغییر بدهید! این کارنامه می تواند ناجی ما باشد! پس حتما توصیه میکنیم کارنامه نهایی یا کارنامه سبز خود را مشاهده بفرمایید.

نحوه استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی در دانشگاه :

اگر می خواهید در رشته ای که قبول شده اید ادامه تحصیل بدهید که دیگر این کارنامه برای شما کاربردی نخواهد داشت اما اگر در سایر کد رشته محل های انتخابی (که در کارنامه سبز قبول شده اید) بخواهید ادامه تحصیل بدهید باید انتقالی بگیرید!

لازم به تذکر است که سازمان سنجش هیچ مسئولیتی برای انتقالی به انتخاب های پایین تر در قبال داوطلبان ندارد و دانشگاه های مبدا و مقصد هستند که این باره تصمیم می گیرند و رای می دهند.

توجه داشته باشید که کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۷ می تواند یک فرصت استثایی باشد! پس آنرا فراموش نکنید .

برچسب‌ها:

admin

مدیر مجموعه دایناوب هستم، یک عاشق وردپرس. قالب گاج کامرس را از روی سایت گاج مارکت الگوبرداری کردم و آن را به تمام جامعه‌ی وردپرسی تقدیم می‌کنم.

دیدگاه‌ها

هر سال گویی شروع سال تحصیلی است که مهر را آغاز میکند و نوگلان زندگی با رفتنشان به سوی علم و آگاهی
حضور خزان را کمرنگ می‌کنند. این سنتی است که هر ساله شادی را به پاییز و در نتیجه ساکنانش می‌بخشد؛ و
باز از قدیم هر سال شروع سال نو آموزشی همراه است با خرید دفتر و مداد و کیف و...

تمامی حقوق این سایت متعلق فروشگاه پاپی می‌باشد.
Copyright © 2020 papynotenotes.com